عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 بهمن 1400
بازدید : 199
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری نوعی روش برای درمان چاقی است که توسط یک  متخصص جراحی لاغری و با هدف کاهش حجم معده و یا کاستن از مسیر لوله گوارشی است تا شخص زودتر سیر شده و در میان مدت و دراز مدت مقدار زیادی وزن از دست بدهد. رایجترین روش های لاغری که توسط یک جراح لاغری برای درمان چاقی مورد استفاه قرار میگیرد عبارت است از:

اسلیو معده

طی این درمان چاقی تقریباً ۷۵٪ از حجم معده شما برداشته می شود. این کار میزان غذایی را که می توانید بخورید محدود می کند و باعث می شود خیلی زود دچار سیری شده و مقدار غذایی کمی بخورید. بهترین عمل جراحی چاقی از نگاه صاحب نظران عمل اسلیو معده است زیرا هم میزان کاهش وزن در آن کم است، هم عوارض ناچیزی دارد و هم سندروم دامپینگ که در بای پس روده و معده دیده میشود را ندارد.

بای پس معده

 در این عمل هدف این است که غذا به جای عبور از معده مستقیما وارد روده ها شود. به عبارتی میخواهیم غذای کمی وارد معده شود و بیشتر آن مستقیما وارد روده ها شود. در مقایسه با اسلیو معده، روش بای پس معده وزن بیشتری از دست میده اما عوارض بیشتری دارد.

بیشتربخوانید... محاسبه BMI

باندینگ معده

 در این روش از باند یا حلقه کوچکی برای کاهش اندازه معده استفاده می شود. با کمک باندینگ معده زودتر سیر میشوید و زودتر دست از خوردن غذا خواهید کشید. زمان بهبودی  یا  دوره نقاهت باندینگ معده سریعتر از عمل های لاغری همچون بای پس یا اسلیو معده است و اصولا یک عمل برگشت پذیر است.

بالون معده

در این روش یک بالون در داخل معده شما قرار می گیرد و سپس با یک محلول سرمی یا سالینی پر شده تا بخشی از حجم معده شما را اشغال کرده و احساس سیری زودرسی به شما بدهد. بالون معده یک روش غیر جراحی با حداقل تهاجم و از همه مهمتر موقتی است (معمولاً ۶ ماهه است). در این روش شما مقداری از اضافه وزن خود را از دست خواهید داد اما بالون بهترین عمل جراحی لاغری نیست. اگر شاخص توده بدنی شما ۲۷ تا ۳۵ باشد میتوانید بالون معده بگذارید. روند کاهش وزن در این روش کندتر از سایر روش های جراحی لاغری است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com